Hallonbulgur

Jag måste sova ut imorgon! Denna helgen har varit jättekul, men samtidigt så utmattande! Fest två dagar, jobb två dagar! Min kropp skriker efter vila och ordentlig mat. Trots ankomst klockan 4 i morse orkade jag pallra mig till jobbet, och dessutom göra en lunchlåda. Dagens låda blev en jättegod bulgursallad, dock hade jag inga hallon utan endast ”blåbär och hallon”, men det blev minst lika gott, om inte godare!

Recept: Laga Lätt


Hallonbulgur

4 portioner

  • 3.5 dl bulgur
  • ½ dl torkade aprikoser
  • ½ dl hackad persilja
  • ½ dl hackad mynta
  • ½ dl hackad basilika
  • 1 röd chili
  • 1 dl rostade frön
  • ½ dl torkade tranbär
  • 1 tsk flingsalt
  • peppar
  • 1 msk citronjuice
  • 150 g hallon

Strimla aprikoserna och hacka örterna grovt och finhacka chilin. Koka bulguren. Böanda samtliga ingredienser med bulguren. Smaka av med salt, peppar och citronjuice. Lägg i en skål och toppa med hallon.

En reaktion på ”Hallonbulgur

Kommentera

