Quorngryta med champinjoner

Denna goda gryta gjorde min moster alltid förr, dock hade hon i kyckling. Så jag försökte att återskapa den, fast med quorn! Jag tycker att det blev jättegott, dock smakar det mer med kyckling, så nästa gång jag skall göra denna skall jag hälla ner fler kryddor!

Quorngryta med champinjoner

4 portioner

  • 1 påse quornbitar
  • 4 dl tomatkross
  • 1 liten burk svarta bönor
  • 1 liten burk vita bönor
  • 1 burk hela champinjoner
  • 1 hackad gullök
  • 1 pressad vitlöksklyfta
  • 2 msk tomatpuré
  • 2 msk grönsaksfond
  • 2 msk balsamico
  • 2 msk socker
  • Chili
  • Oregano
  • Timjan
  • Salt och peppar

Fräs löken i en kastrull med chili, timjan och oregano. Häll ner quorn, salta och peppra. Blanda ner tomatpurén, tomatkross, fond och balsamico.  Lägg ner bönorna och socker. Låt sjuda i 10 min under lock. Servera med sallad och ett gott bröd.

Kommentera

