Tonfiskwraps

Bloggen har inte fungerat för mig idag, fast det gör kanske inte så mycket, jag kom ändå upp rätt sent! Men nu har jag i alla fall varit på ICA maxi och storhandlat! Skall grilla hela helgen, mums! Här kommer middagen jag åt igår, väldigt god var den! Dock tyckte min mamma att salladen var lite för sur, men det är en smaksak!

Tonfiskwraps

2 portioner

  • 2 potatisar
  • 1 burk tonfisk
  • 1 dl yoghurt eller kesella
  • 2 msk sweetchili
  • Salt och peppar
  • Koriander
  • 2 tortillabröd

 

  • 1 morot
  • ½ avocado
  • ½ rödlök
  • salladskål
  • vinäger
  • salt och peppar

Koka potatisen. Mosa potatisen med fisk, yoghurt, chilisås och kryddor. Strimla kål, morot och rödlök. Dela avocadon. Blanda allt och häll över lite vinäger, smaka av med salt och peppar. Rulla in tonfiskröran i bröden och servera med sallad.

Kommentera

