Brownie med jordnötter

Eftersom jag åker imorgon bestämde jag mig för att göra något kul med min ”lilla” kusin, som avskedsgrej! Och när han fick välja vad vi skulle göra blev det att baka brownies. Ofta när jag och Alex bakar blir det misslyckat, bullarna jäser inte, äggskal i smeten eller liknande. Men denna gång blev det perfekt, och det smakade underbart! Vi bråkade om vem som skulle få slicka smeten ur bunken. Så jag rekommenderar verkligen detta recept!

Recept: Matmagasinet


Brownie med jordnötter

30 st
  • 100g 70% choklad
  • 200g smör
  • 300g socker
  • 4 ägg
  • 100g vetemjöl
  • 200g hackade nötter
Smält chokladen tillsammans med smöret i ett vattenbad. Blanda ner socker, ägg, mjöl och hackde nötter. Vispa.  Häll i en ugnsfastform med bakplåtspapper i botten. Grädda i en 180 grader varm ugn i ca 30 min.  Låt svalna och skär i rutor.
Kommentera

