Härlig höstsub

När jag fick pågens nya subs hemskickade blev jag så himla sugen på att experimentera med olika smaker, och de recept  som först poppade upp i mitt huvud, var faktiskt ett med kalkonbröst, därför kan följande recept både göras icke och vegetariskt.

Jag är helt uppe i varv sedan jag fick reda på att jag är nominerad till årets matblogg, det var verkligen inget jag hade räknat med. Så jag är jätteglad! Får ta och fira med lite glass sedan! Men först skall det pluggas fettlösliga vitaminer!

Härlig höstsub

1 portion

  • 1 pågen sub
  • 1-2 tsk sötstark senap
  • 2 skivor kalkon eller skinka
  • Salt och peppar
  • ½ litet skivat äpple
  • ½ liten palsternacka hyvlad
  • En god lagrad ost i ca 3-4 skivor

Bred senap på brödet och fyll med kalkon, äpple, palsternacka och ost. Salta och peppra. In i ugnen 225 grader i några minuter. Njut!

Kommentera

