Het Mangoglazelax

Nu har jag och Calle suttit och tryckt i oss kokosbollar, jag är hur mätt som helst, det känns som om att min mage skall gå sönder haha. Idag gjorde jag en liten ny variant av kokosbollar. Jag gjorde så att jag blandade kesella vanilj med funlight, kakao och havregryn. Det blev faktiskt gott, och mycket lättare än vanliga som Calle gjorde. Fast självklart åt jag av hans också.

Här kommer även receptet på det vi åt igår, gott men starkt. Det är helt enkelt resultatet av det vi hade hemma, då vi var för lata för att gå till ica.

Het Mangoglazelax

2 portioner

  • 2 bitar lax
  • 2 stora skedar mangochutney
  • Sweetchili efter smak
  • 1 pressad vitlöksklyfta
  • 1-2 msk japansksoja
  • Riven ingefära
  • Koriander

Blanda alla ingredienser i en skål, smaka av. När du är nöjd, bre röran över laxen och baka i ca 10-15 min i en 200 grader varm ugn.  Servera med wokgrönsaker och ris.

Kommentera

