Kryddig korvstroganoff

Varje gång jag ringer hem, och frågar vad de äter, då är det denna rätt. Det slår sällan fel, utan detta serveras hemma hos min familj i Göteborg minst en gång i veckan. Så därför var jag och Calle såklart tvugna att testa rätten och se om den verkligen är så god som den verkar. Resultatet då? Jag blev faktiskt rätt besviken, en enkel vardagsrätt, men verkligen inte mer än så. Kryddningen var rätt trist, och nej, inget jag hurrar över.

Kryddig korvstroganoff

4 portioner

  • 500 g falukorv / sojakorv
  • 1 gul lök
  • 3 msk tomatpuré
  • 1 paprika
  • 2 tsk paprikapulver
  • 3 dl vatten
  • 1 tärning kalvbuljong eller grönsaks
  • 1 chili
  • 1½ dl lätt creme fraiche
  • salt och peppar

Finhacka lök och fräs i olja i en gryta. Tillsätt skivad korv och låt den steka lite. Finhacka chiln och strimla paprikan. Lägg allt i kastrullen och låt koka i ca 5 min. Smaka av med salt och peppar.

Kommentera

