Ugnsbakad ostkyckling

För några dagar sedan råkade jag och mamma slå på Gordon Ramsey på tv, och han lagade då en rätt som min mamma direkt blev kär i. Idag försökte vi efterskapa den, det blev gott, och det slutade med att jag tryckte i mig väldigt mycket kyckling.

Ugnsbakad ostkyckling

4 portioner

  • 4 kycklingfileer
  • 1 rödlök
  • 3 tomater
  • 1 kruka basilika
  • 1 msk olivolja
  • salt och peppar
  • 1 mozzarella
  • 4 msk parmesanost

Banka ut kycklingen i plast med en kavel. Stek kycklingen så den får färg.  Sätt ugnen på 200 grader. Finhacka lök och basilika. Kärna ur tomaterna och skär dem i små kuber. Blanda lök, tomat, basilika, olja, salt och peppar. Lägg kycklingen i ugnsfast form. Toppa den med tomatröran. Skär mozzarellan i skivor och lägg på toppen, strö över parmensan och peppar. Låt bakas i 15 min i ugnen.

Kommentera

