Chilitonfisk med avocadocouscous

Nu är det omänskligt varmt, det är inte ett dugg skönt. Jag går inte ens utanför dörren, utan ligger i den enda kalla rummet och plöjer pocketböcker. Sedan så är jag rätt känslig mot sol, jag tycker inte om att bli varm och svettig.

Dagens middag var i alla fall mycket god, och jag kan tänka mig att göra den fler gånger. De andra tyckte att den var så god så de ville ha samma sak i lunchlådan. Kul tycker jag

Chilitonfisk med avocadocouscous

4 portioner

  • 4 portioner couscous
  • 1 liten burk majs
  • 3 avocado
  • Hackad persilja
  • 1 dl rostade pumpakärnor
  • Salt och peppar
  • 1 msk olivolja
  • några droppar citronsaft
  • 2 burkar tonfisk
  • 1 burk fraiche paprika och chili

Koka couscousen.  Mosa tonfisk med fraiche och ställ i kylen. Rosta pumpakärnorna i en torr panna. Skär avocadon i små bitar. Hacka persiljan. Blanda majs, persilja, pumpa, salt, peppar, olivolja och lite citronsaft med couscousen. Smaka av med med kryddor om så behövs. Rör försiktigt ner avocadon.  Servera grynen med tonfisken.

Kommentera

