Pastasallad med fikon och äpple

Här kommer dagens recept, gott gott. Jag måste säga att jag börjar få slut på receptideér. Jag lagar gärna andras recept, men jag tycker inte det är lika roligt att blogga om dem. Men jag får kanske sluta vara så kräsen och även lägga upp dem.

Pastasallad med fikon och äpple

2 portioner

  • 2 portioner pasta, gärna fullkorn
  • 4 skivor bacon, gärna kotlettbacon
  • 2 nävar ruccola
  • 2 torkade fikon
  • 2 färska fikon
  • 1 äpple
  • 100g fetaost,ädelost eller chevre
  • Salt och peppar
  • Olivolja
  • Balsamvinäger, gärna den tjocka varianten

Koka pastan.  Knaperstek baconen. Och skär den sedan i strimlor  Blötlägg salladen. Strimla de torkade fikona och äpplena.  Smula eller tärna osten.  Blanda sallad, pasta, bacon, fikon, äpple, ost. Rör ner olivolja, salt och peppar.  Servera med färska fikon och balsamvinäger.

Kommentera

