Rigmors bananfisk

Tittar ni på halv åtta hos mig? Jag gör det, jag älskar programmet! Vissa avsnitt har jag sett sådär en 2-3 gånger! Av alla avsnitt så har Rigmor varit min favorit. Ni vet kvinnan som lekar i photoshop och är 80 år! Hon var en underbar människa. När det var hennes tur att laga mat bjöd hon på en bananfisk med curry, och eftersom jag älskar banan och curry har jag lagat den rätten. Personligen tycker jag att det var jättegott, jag älskar ju banan och curry. Calle tyckte däremot att det var okej.

Recept: Rigmor


Rigmors bananfisk

4 portioner

  • 2 lökar
  • 4 bitar torskfilé
  • 3-4 bananer
  • 4 dl cream fraiche
  • 2 tsk senap
  • 1 tsk curry
  • 1 tsk salt
  • vitpeppar

Hacka löken och lägg i en smord form. Lägg i fisken och ovanpå en klick smör. In i ugn 175 grader i 20 minuter. Halvera bananerna, dela dem på mitten och lägg dem över fisken Blanda i hop crème fraichen med det övriga. Detta bredes över bananerna. In i ugn 175 grader i 20 minuter. Garnera med basilikablad. Serveras med kokt ris, blanda för färgen skull i ett paket gröna ärtor, samt en grönsallad.

Kommentera

