Peanut butter cookies

Mitt nya motto är att man skall äta det man blir sugen på, och därför bakade jag kakor idag! Jag utgick från Leilas recept med skippade limen och bytte ut lite av smöret mot jordnötssmör. Mums!

Peanut butter cookies

20 st

  • 100 g smör
  • 25 g jordnötssmör
  • 1 dl rårörsocker
  • 1 ägg
  • 1.5 dl vetemjöl
  • ½ dl havregryn
  • ½ tsk bakpulver
  • 1 nypa salt
  • 100 g mörk choklad

Vispa smör, jordnötssmör och socker till en jämn smet. Rör ner ägget. Blanda mjöl, havregryn, bakpulver och salt. Rör sedan ner mjölblandningen i smöret och rör om. Grovhacka chokladen och vänd ner. Forma en lång korv ca 5 cm i diameter och rulla in den i plastfolie. Låt den ligga i frysen i 30 min. Sätt ugnen på 180 grader. Skär korven i 1cm tjocka bitar och lägg på en plåt med papper. Lägg inte kakorna tätt för de flyter ut. Grädda sedan i mitten av ugnen i ca 10 min. Låt svalna och servera med ett glas mjölk.

Kommentera

