Scones med creme fraiche

I går pluggade jag från kl 7 på morgonen till kl 23.15 på kvällen! Tufft kan jag lova er! Dock hade jag trevligt sällskap av Anna och vi hade lite raster där vi unnade oss goda saker. Under vår första paus bakade vi scones så vi åt med lite olika favoriter, tex keso, banan och sylt som ni ser på bilden. Mycket gott var det!
Att göra scones med fraiche var något nytt för mig, men det var jättegott! Jag var så hungrig så jag orkade faktiskt inte ta en bra bild haha!

Scones med creme fraiche

4 kakor

  • 6.5 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 2 dl lätt creme fraiche
  • 1 dl vatten

Sätt ugnen på 250 grader. Blanda alla torra ingredienser. Blanda sedan ner fraiche och vatten. Blanda ordentligt och forma sedan 4 bollar som du trycker ut på en plåt med bakplåtspapper. Skär ett kryss på bullarna och grädda i ca 10 minuter.

Kommentera

