Bananpannkaka med lönnsirap och valnötter

När jag fick veta att jag skulle blogga för markatta gjorde jag ett recept på en banankaka. Jag skrev ner alla mått och la pappret på mitt skrivbord. Idag när jag skulle skriva ett inlägg såg jag att det var borta, jag måste råkat slänga det!! 😦 Surt, för det var så himla gott!! Jag brukar ha rätt bra receptminne så jag tror att det var såhär! Vilket fall som helst kommer jag göra om den för det var så gott!!

Bananpannkaka med lönnsirap och valnötter

2 portioner

  • 2 bananer (mogna)
  • 1 ägg
  • 1½ dl vetemjöl
  • 1 nypa salt
  • ½ tsk bakpulver
  • 1 tsk kanel
  • 1 msk lönnsirap
  • 3 dl mjölk
  • Vispgrädde
  • Lönnsirap
  • Banan
  • Valnötter

Mosa bananerna och blanda med ägget, lönnsirapen och mjölken. Blanda alla torra ingredienser och blanda med bananblandningen. Smörj en springform på 20 cm i diameter. Häll i smeten och grädda i ca 15 minuter på 225 grader, eller tills kakan stelnat. Servera med vispadgrädde, lönnsirap, skivade bananer och krossade valnötter.

Kommentera

