Adam Tenstas linsoppa

Jag är en trogen följare av halv åtta hos mig och jag föll direkt för Adam Tenstas linssoppa. Jag har dock gjort några förändringar, jag drog ner på vitlöken, ökade mängden linser och bytte ut koriandern mot basilika. Både jag och mamma tyckte det var gott med en kall soppa och kan tänka oss att äta denna igen.

Recept: Adam Tensta


Adam Tenstas linsoppa

2 portioner

  • 1 knippe basilika
  • 4 st tomater
  • 1 dl röda linser
  • 0.5 st gurka
  • 2-3 st vitlöksklyftor
  • 2 dl grönsaksbuljong
  • 2 st lime, saften
  • Lite olivolja

Koka linserna enligt förpacknigen. Mixa linserna med buljong, basilika, tomater i bitar, gurka i bitar, vitlök och lime. Rör ner lite olivolja. Servera med ett gott bröd varm eller kall.

En reaktion på ”Adam Tenstas linsoppa

Kommentera

