Varm kycklingmacka

Idag har min mamma gått på semester och det firade vi med lite vardagslyx. Det blev en god varm kycklingmacka med ett glas kallt vin, som grädde på moset blev det även mina favoritpotatisar i ugn.
Vi tog den ost vi hade hemma, men jag tror att det blivit godast med mozzarella, men man kan ju variera som man vill!
Tiger sauce kan ni hitta bland fonder, grilloljor och liknande.

Nu skall jag snart börja packa väskan inför Grekland, bara 2 dagar kvar nu ju!! Pirret i magen inte kommit ännu men det gör det nog när som helst. Jag är en sådan som alltid blir pirrig av att flyga och känslan man har på flygplatsen när man checkar in är en av de bästa jag vet

Recept: Allt om mat


Varm kycklingmacka

4 portioner

  • 2 ciabattabröd
  • 1 grillad kyckling
  • salt och peppar
  • valfri ost
  • 60 g riven parmesanost
  • ½ gul lök
  • 1 klyfta vitlök
  • 500 g krossade tomater
  • 1 msk fransk senap
  • 1-2 msk tiger sauce
  • salt och peppar

Finhacka löken och stek med pressad vitlök. Häll på tomaterna, senap, tiger sauce, salt och peppar. Låt puttra i ca 10-15 min.
Dela bröden på hälften, bred på tomatsåsen. Skär kycklingen i strimlor och fördela över bröden. Strö över osten och krydda med salt och peppar. Gratinera på 200 grader i 10-15 min. Servera gärna med en sallad eller potatis.

Kommentera

