Tacogratäng

Slöt upp lunchen som bestod av två bitar brownie med nachogratäng! Vissa dagar vill man bara ha mat för själen och då måste man ge den det!
Nachogratäng gjorde debut hos mig idag dessutom, jag har aldrig ätit det innan! Kan ju meddela att jag inte blev besviken, däremot proppmätt!

Recept: Santa Maria


Tacogratäng

4 portioner

  • 400 g köttfärs
  • 1 st rödlök, hackad
  • 100 g champinjoner, skivade
  • 1 st paprika, röd
  • 1 msk matolja
  • 1 påse tacomix
  • 1 dl vatten
  • 1 paket (200 g) philadelphiaost
  • 1 påse nachoschips, gärna de med smak
  • 140 g ananas på burk, skivad
  • 100 g ost, riven

Bryn köttfärs, rödlök, champinjoner och paprika i matolja. Tillsätt Fajita kryddmix och vatten. Rör om och koka utan lock i 5 min. Bred ut philadelphiaost i en ugnsfastform och lägg på köttfärs- och grönsaksblandningen. Stick i nachochipsen och ananasen i färsen. Strö över riven ost. Gratinera i 200 grader i 6-10 min.
Servera med sallad och guacamole.

Kommentera

