Brie- och salamikyckling

Jag har haft så otur i min matlagning de senaste dagarna! I torsdags skulle jag göra paj och den blev inte god och i går skulle jag göra revben och de blev inte goda, de smakade bara ”dött djur” som Calle uttryckte det. Men i fredags lyckades jag dock laga något som både jag och Calle tyckte var namsigt och oj vad mättande det blev!

Brie- och salamikyckling

4 portioner

  • 4 kycklingfiléer
  • 8 skivor salami eller annan stark korv
  • 4 skivor brieost ungefär i storleken av en tändsticksask
  • soltorkade tomater i olja
  • salt och peppar

Stek kycklingen någon minut på varje sida, salta och peppra. Sätt ugnen på 150 grader. Skär ett snitt i kycklingen. Fyll med hackade soltorkade tomater, salami och sedan ost som du tar sönder i mindre bitar. Lägg i en ugnsfast form och tillaga i ugnen i ca 20-30 minuter.

Kommentera

