Mammas baconpasta

När jag var liten ville jag ofta äta mammas specialpasta, det var det godaste jag visste efter grillad kyckling och mammas köttbullar. Det är verkligen något speciellt med mammas mat, jag pratade i telefon med Calle medan jag och mamma lagade. Han sa att hans mammas skinksås är bland det godaste medan jag menade att det är min mammas skink(bacon)sås som är godast.

Här kommer i alla fall min mammas pasta, egentligen är det helt vanliga ingredienser i men det blir helt enkelt godast när hon gör den.

Mammas baconpasta

2-4 portioner

  • 1 lök gul, röd eller purjo, ta det du har hemma
  • 1 paket tärnad bacon
  • 2 tärnade tomater
  • 1 burk champinjoner
  • 1 burk cream fraiche 34%
  • peppar
  • eventuellt lite soja för mer färg

Hacka löken, tärna tomaterna. Fräs lök och bacon. Rör ner tomater och svamp och fräs så vätskan försvinner! Rör ner fraiche smaka av med peppar. Servera med pasta och en sallad

Kommentera

