Kyckling Masala

Har fått pippi på indiskt!! Har ätit det flera gånger de två senaste veckorna. De flesta gångerna har det blivit färdig kryddpåse för enkelhetens skull men idag vågade jag mig på att göra en egen gryta. Calle sa: Denna kan du blogga om! Vilket betyder att det var en god rätt och jag håller med!

Kyckling Masala

4 portioner

  • 500 g kyckling lårfilé
  • 1 klyfta vitlök
  • rapsolja
  • 1 morot
  • 1 lök
  • 1 paprika
  • 1 bit ingefära ca 2×2 cm
  • 3 dl grädde
  • garam masala efter smak
  • 2 msk tomatpuré
  • 1 msk mangochutney
  • 1 kanelstång
  • gurkmeja (för färgen)
  • salt och peppar
  • örter tex koriander (jag tog basilika för jag gillar inte koriander)
  • ris

Hacka lök, morot, ingefära. Strimla paprikan. Stek kycklingen med vitlök och rapsolja tills den får färg. Häll ner morot, lök, paprika, ingafära och garam malasa. Rör om och fräs en stund. Häll på grädde, tomatpuré, chutney, kanel och gurkmeja. Låt puttra under lock i ca 20 min. Smaka av med salt, peppar, garam masala och örter. Servera med ris.

Kommentera

