Morgongrape

När jag handlar brukar jag alltid hålla ögonen öppna efter recepthäften och liknande. Sist jag handlade plockade jag med mig en folder från ARLA, som var full av goda saker. Ja, foldern var faktiskt så bra att jag nästan ville laga allt i den 🙂 Mest lockad blev jag av att testa deras förslag på frukostar och alla skall såklart hamna i min mage förr eller senare.

Den första jag testade var grapefrukost. Jag lyckades få tag på en jättegod grape (dock råkade jag tro att det var en pomelo så hon i kassan fick rätta mig, piiiinsamt). Frukosten var jättegod, men mättade inte lika bra som gröt, mackor osv!

Recept: Arla

Vad tycker ni, låter/ser det gott ut?


Morgongrape

2 portioner

  • 1 blodgrape
  • 1 banan
  • 1 dl keso
  • 1 msk flytande honung
  • 1 krm malen ingefära
  • ½ dl rostade hasselnötter

Halvera grapen. Skala och skiva bananen tunt. Lägg banan och cottage cheese på grapen. Ringla över honung och strö över ingefära och hasselnötter.

 

7 reaktioner på ”Morgongrape

  1. Det ser gott och fint ut. Men jag håller med sanna, en mellis! Jag hade inte ens blivit mätt på det där! Så är det när man tränar 😛 Vår inneboende Andreas tyckte först att han och Gustaf skulle betala mer av maten. Det tycker han inte längre, jag äter mer än honom 😉 Men sen tränar han ju aldrig.

  2. Vi äter gärna grape härhemma, det är mycket fibrer tydligen ( trodde inte cirutsfrukter var så rika på sånt) så jag brukar ta det om magen krånrglar, hehe.
    Kan tänka mig att det inte var så mättande, men det ser väldigt gott ut! En dubbelmacka på den där frukosten, sen så!

Kommentera

