Halv 7 hos Mikka

För er som missat så har jag och min familj en liten intern ”halv åtta hos mig”. Min mamma och kusin har redan bjudit på middag och igår var det min tur att hålla i värdskapet.  Jag hade sedan länge planerat att ha Amerikanskt tema och bjuda på sådant som är typiskt amerikanskt för mig. Hela gårdagen stod jag i köket och bakade, mixade, hackade och kämpade i köket. Resultatet får ni snart se och jag måste säga att jag är mäkta stolt över mig själv. Ingen av rätterna hade jag någonsin gjort innan och dessutom gjorde jag min första aioli.

Kvällens meny

Strawberry daiquri

Shrimp Chowder med hembakad minibagel

Entrecote New York Style med chips och 4a kalla såser

New York Cheesecake with blueberries

Recept kommer i veckan och även lite snyggare bilder! Kvällen till ära hade jag även på mig min älskade betsy johnson-klänning och rosett på huvudet såklart 🙂

 

7 reaktioner på ”Halv 7 hos Mikka

  1. Vad gott allt såg ut, speciellt chessecaken! Kul initiativ att hänga på halv åtta hos mig 🙂 Vi har pratat om det i skolan också att det vore kul att göra nåt sånt 🙂

Kommentera

