Att vika en servettblomma

I helgen vek jag en servett för första gången i hela mitt liv. Jag kommer ihåg att min bänkkamrat i 9an brukade vika fina svanar och liknande och jag tänkte ”det där skulle jag aldrig klara”. Men mycket har hänt sedan jag var 16 och nu när jag skulle ha middag tyckte jag att det var dags att försöka. Efter lite googlande hittade jag en servett jag ville testa och nu skall jag visa er hur man gör 😀 Det är faktiskt väldigt lätt och det blir fint tycker jag.

Vik in kanterna mot mitten.

Gör samma sak en gång till och vänd sedan servetten upp och ner.

När du vänt servetten så viker du in kanterna mot mitten igen.

Håll ett finger i mitten och vik upp kanterna underifrån.

När du gjort det ser det ut såhär ungefär 🙂 Vik då ut kanten mellan öronen underifrån. Det kommer då se ut som kronblad.

Färdigt. Fint är att lägga något i blomman, tex lite pärlor eller något glittrigt och fint 🙂

Har ni inget tålamod som vissa andra.. Ja då kan ni ju riva sönder servetten istället.

Och sedan ta ut er ilska på blommorna i vasen.

12 reaktioner på ”Att vika en servettblomma

Kommentera

