Majonnäs

Ett måste till räkor och i krämiga mackfyllningar är ju majonnäsen. Köper man inte lättmajonnäsen så kan man ju lika gärna gör den själv dessutom. Eller, jag skall kanske inte vara så kaxig för jag gjorde majonnäs för första gången nu i helgen. Det jag menar är att det var så mycket lättare än vad jag trodde att det är värt att göra den själv. Det blir både godare och bättre. Sedan så kan man ju smaksätta den lite som man vill, men detta är ett bra basrecept.

8 reaktioner på ”Majonnäs

  1. Jag har provat några gånger att göra egen majonnäs, det har inte gått bra… Så jag har tappat hoppet lite. Men jag antar att övning ger färdighet. 🙂 Och till räkorna ska det ju absolut vara majonnäs eller gärna aioli.

  2. Men åhh, tyckte väl att det var konstigt att jag inte fått upp något om nya inlägg från din blogg på ett tag men så kom jag ju på att du bytt till wordpress din mupp! 😛

    Majonnäs är ju sjukt gott alltså! 😀

Kommentera

