Standardfrukost och sovmorgon

Det blev en sovmorgon för mig idag, jag börjar inte jobbet förrän runt 14.00. Det är skönt att kunna sova ut och äta frukost i lugn och ro. De senaste dagarna har jag ätit först yoghurt med flingor och sedan brieostmacka med tomat och gurka. I morse körde jag istället en standardfrukost som har hängt med mig i många år.  Att micra banan med gröten tror jag att jag första gången läste om på Cornelias blogg och sedan dess har jag härmat. Bananen blir så mosig och söt när den är varm. I min gröt har jag också amerikanska odlade blåbär, jag tycker att de är godare av någon anledning. Dessutom kan man kanske äta dem med gott samvete nu när det varit tal om rävar med dvärgbandsmask eller vad de hette. Man kanske inte skall skriva om sådant oaptitligt i sin matblogg haha men nu gjorde jag det ändå 😀

Angående tävlingen, det är 6 kommentarer till första presentkortet och 106 till andra presentkortet, så heja nu!

Dessutom vill jag tacka för alla tips på nästa veckas matsedel, jag skall välja något av era förslag 🙂

11 reaktioner på ”Standardfrukost och sovmorgon

  1. Har faktiskt inte provat amerikanska blåbär ännu, planterade dock två olika sorter i trädgården förra året så förhoppningsvis dröjer det inte alltför lång tid innan jag får det! 😀

  2. Jag har frysen fylld med svenska blåbär, plockad på egen mark, och äter med njutning :). Amerikanska blåbär, äts de med gott samvete trots transporten? 😉

    GODA är dem iaf! Mums! 🙂

  3. Banan i gröt är SÅ gott!!
    Hm ja, ett motivationsinlägg vore kanske inte så dumt, men tycker jag har skrivit lite om det tidigare tror jag? Hm! hoppas du har en bra dag!

Kommentera

