Rosa Chokladmousse

När jag var liten och hemma hos mormor och morfar tittade jag ofta på pippi på vhs. Mitt favoritavsnitt var när hon var i godisaffären med Tommy och Annika. Jag kommer ihåg hur det vattnades i munnen och att jag föreställde mig att jag var med och fick klättra i godisskåpen och äta hur mycket jag ville. Allt såg så gott ut. Tyvärr inföll sällan detta avsnitt med en lördag och jag fick nöja mig med en frukt.

Idag är det däremot lördag och man kan unna sig något gott. Varför inte denna mousse i ton av världens bästa färg?

Rosa Chokladmousse

10 små koppar

  • 4 dl vispgrädde
  • 200 g vit choklad
  • 4 äggulor
  • 1–1 1/2 krm röd karamellfärg

Vispa grädden. Bryt chokladen i bitar och värm den i vattenbad eller i mikrovågsugn tills den precis blir mjuk. Rör så att den smälter. Rör ihop äggulorna i en skål. Tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Blanda först i lite av grädden och sedan resten. Rör i karamellfärg. Häll upp i små glas. Låt moussen stå 2–3 timmar i kylen. Garnera med chokladfigurer

3 reaktioner på ”Rosa Chokladmousse

  1. Åh! 🙂
    Just DET avsnittet när de är där i godisaffären va MITT favvo-avsnitt OCKSÅ!
    Såg såååå himla gott ut! Önskar att godiset såg ut sådär idag! 😀

Kommentera

