Veckans matsedel

Som jag tidigare skrev gav ni mig många bra förslag på matsedlar, och jag skall använda mig av dem alla. Dock var jag mest sugen på veggotemat för nästa vecka. Jag har varit lite dålig på att testa nya vegetariska recept och känner att jag vill komma igång med det igen. Så nästa vecka kommer ni att mötas av mycket grönsaker 🙂

Måndag: Pasta med karljohan

Tisdag: Getostfyllda kikärtbiffar med raita

Onsdag: Couscous med halloumi

Torsdag: Vegowraps

Fredag: Borta?

Lördag: Hemgjord veggopizza

Söndag: Veggoburgare med hembakat bröd och avocadomos

6 reaktioner på ”Veckans matsedel

  1. Brukar du använda jordnötssmör till varma rätter någon gång? Framhävs då smaken eller smälter det samman med övriga ingredienser?

    1. Jag använder det endast till asiatiska rätter, jag tycker att det är jättegott. Men när det gäller själva smaken så tycker jag nog att den smälter samman rätt bra med de andra och smakar inte lika mycket som kallt.

Kommentera

