Jakten har börjat!

Vet ni var jag är nu? Jag är på en lägenhetsvisning. Jakten på den perfekta lägenheten har börjat. Om jag fick drömma skulle jag vilja ha en lägenhet med kakelugn, stuckatur och schackrutigt golv i köket dock kommer det nog dröja ett tag innan den drömmen går i uppfyllelse. Min kompis Jessica brukar skratta åt mina höga krav på boende men jag tycker faktiskt att jag har dispens. Jag  har bott i korridor i 1.5 år och delat toa och dusch med 4 andra.  Hur som helst titta kan man alltid göra? Har ni ett drömboende kanske?

Min drömlägenhet skall jag sedan fylla med en massa roliga och gulliga prylar, tex detta söta spel.

8 reaktioner på ”Jakten har börjat!

  1. Det låter som mina svärföräldrars nyköpta hus – en gammal kåk ute på landet som ska renoveras om. Mitt drömboende är ett luggslitet hus med en charmig veranda, där nytt och fräscht samsas med gamla älskade prylar och en gigantisk trädgård med gamla knarriga äppelträd. Romantisk idyll möter praktiskt IKEA-tänk, lite så.

  2. Ja, det hade varit skönt 🙂 Borde kanske sadla om till Apotekare. Min syster är klar till sommaren och hon har redan jobb!

    Men det låter ju som en mycket bra plan! Behöver inte alltid vara långsiktigt, inte lätt att veta vad man vill göra. Men basåret är säkert en jättebra grund och skönt med platsgaranti 🙂 Jobbar du med textil nu i Borås?

  3. Drömhus/boende har väll ändå alla ?

    Mitt är litet, men ändå rymligt, många fina snirkliga trappor (älskar trappor :$), kamin/brasa (ett måste), schackrutigt köksgolv med golvvärme, ljusbruna köksluckor (inrett i nya modeller), barbord och stolar istället för vanligt mat bord, i vardagsrummet ska det vara en balkong som är stor och med sten/cement kant, stora ”viktoriansk” inspirerade fönster och ett stort sovrum med ekgolv plankor, stor ”himmel” säng och ja….

    Drömma går ju?

  4. Åh vad roligt att du hittat till min blogg, och tack för dina fina ord:)
    Jag tycker att din blogg verkar trevlig den också, speciellt din veckansmat, mums vad gott det låter!

Kommentera

