OATLY havregurt

Nu har testpatrullen varit i farten igen och bestod denna gång endast av mig. Det jag testat är havreyoghurt från OATLY med smak av jordgubb. Jag tycker det var väldigt spännande att få testa en produkt som denna. Jag har alltid hållit mig undan produkter som denna då de ofta är så satans dyra, men nu när jag fått testa så måste man ju passa på 🙂

Nå, vad tyckte jag då? Till en början så var kanske inte smaken den mest aptitretande men det glömde jag rätt snabbt. Smaken var god för att var havrebaserade tycker jag. Det går inte att sticka under stolen med att vanliga yoghurt är godare, men detta är ett bra alternativ för de som inte kan eller vill äta mjölkprodukter.

Priset är en annan historia, ca 32 kr. Men det är kanske så mycket det kostar att göra ett alternativ till yoghurt av mjölk och då är det ju okej.

Tillsammans med två mackor blev jag mätt och go! Nu skall jag snart fika med fina Sanna,  hennes blogg kan ni hitta här.

4 reaktioner på ”OATLY havregurt

  1. Provade en variant på mjökfri från Calrshamn förut som var godare än vanlig yoghurt, men det blev sååå dyrt i längden.
    Väldigt bra för dom som har behov dock, att det kommer lite nytt 🙂

    Ha en trevlig fika!

Kommentera

