Inte kasta mat!

Ni vet hur jag hatar att kasta mat det har jag skrivit om många gånger. Det gör ont i mitt lilla hjärta när sådant som skulle kunna användas går till spillo.

Häromdagen lagade jag kikärtsbiffar som vi inte åt upp och som jag sedan åt till lunch i wrap! Perfekt va? Somliga kanske hade kastat dem, men jag tycker det är bättre att äta upp dem.  I wrapen hade jag också hummus, lite väl mycket kikärtor kanske? Men jag lovar, hummus är gott till.

Nu har jag ätit veggburgare, den tredje denna vecka! Men det är ju så himla gott. Jag avslutade även lunchen med några skedar Ben and Jerry. Snart skall vi även på lägenhetsvisning är ni nyfikna kan ni titta här och här.

Skriver mer ikväll 🙂

6 reaktioner på ”Inte kasta mat!

  1. Åhh jag håller verkligen med dig, jag hatar att slänga mat, utan försöker alltid äta upp alla rester eller återanvända dem som något annat. typ min kycklinggryta i fredags, så blev det massa av själva såsen över, så den hade ja som pastasås till lördagens lunch 🙂

  2. Klart man inte ska slänga mat! Jag slänger bara om det är mögel på typ 😛 Överbliven mat från gårdagen är ju perfekt matlåda, så gör jag jämt 🙂

  3. Ja, det är perfekt för kreativteten och plånboken när man ska planera matlådor, resterna från middagen kan ju bli värsta gourmetluncherna om man tänker till lite!

Kommentera

