green choice jordnötssmör

Så mina kära läsare nu är det äntligen dags för ännu en recension av jordnötssmör. Denna gång har jag testat en ekologisk variant, nämligen green choice. Jag vet att många har testat denna sort för jag brukar ofta se den  runt om på olika bloggar, senast var det Elina som skrev, men nu skall ni få min uppfattning.

Anledningen till det förhållandevis låga betyget är konsistensen, jag vill inte ha mitt smör så rinnigt. Dessutom tycker jag det är gott när smöret är lite sötare och det var inte detta. Ett plus får det däremot för att det är eko och känns lite nyttigare.

9 reaktioner på ”green choice jordnötssmör

  1. Dette er min favoritt, og jeg er overrasket over at ditt var så rennende (rinnigt). Jeg har en litt annen oppfatning av konsistensen. Rørte du rundt først? Det hender at det er et litt rennende lag på toppen når du åpner glasset, men dette bruker å bli bra når man blander det litt.

    Smaken bærer vel preg av at det kun inneholder peanøtter og salt, og ikke er tilsatt alt mulig rart slik som mange andre typer er. Jeg liker det, og synes naturlig nok det smaker som salte peanøtter 🙂

  2. Min favorit! Jag har så kallt i kylskåpet, så mitt är alltid väääldigt hårt! Nästan så det är svårt att bre på, haha!

    Svar; Jag tror att det är ett ganska ”brett” utbud med jobb. Man kan ju jobba på olika inredningsbutiker, till exempel. Jag läste nånstans om alla olika jobb man kunde få, kommer inte ihåg vart bara!

  3. Det jordnötssmöret är min favorit! Första skeden ser alltid ut sådär, men det blir bättre längre ner i burken : )

Kommentera

