Amerikanska pannkakor

Passade upp mig själv med som många gissat amerikanska pannkakor. Jag hoppade dock över jordnötssmöret till, jag får i mig tillräckligt av det ändå 🙂 Nä, till hade jag en blåbärssylt med vaniljsmak mycket gott tycker jag! Receptet tycker jag räcker till två personer, då får man två högar av pannkakor var, lagom va?

Efter lunch skall jag fixa en sak och sedan kanske träna och köpa en födelsedagspresent till mig själv 😀 Man måste ju få ge sig själv något också? Vi kan ju säga att den kommer vara från Benjamin han har nämligen lite svårt att ta sig till affären.

Recept: Arla

Amerikanska pannkakor

2 portioner

  • 2 1/2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1/2 tsk salt
  • 1 msk strösocker
  • 1 ägg
  • 2 1/2 dl filmjölk
  • 2 msk smör

Blanda de torra ingredienserna i en skål. Vispa ihop ägg, filmjölk och smör-&rapsolja i en bunke. Rör ner de torra ingredienserna. Stek ca 10 cm stora pannkakor på medelvärme i smör-&rapsolja i en stekpanna. När det börjar bildas bubblor på ovansidan är det dags att vända pannkakan.

13 reaktioner på ”Amerikanska pannkakor

  1. Ja, jag älskar tulpaner. Tyvärr kan jag avslöja att dom inte var så fina som dom ser ut på bilden 😛 Tror att de förfrös på väg hem från affären för de blommade liksom aldrig och blev jättekonstiga 🙂

  2. Åh, amerikanska pannkakor är så supergott 🙂 mmm, själv ska man baka tunnbröd till maten idag (borde kanske börja med det nu, ehhe).

    Ja, visst har Tage en megastor svans 😀
    kramar

Kommentera

