Indisk veggo med mango

Det blev ingen träning idag utan jag har städat och fixat hela dagen! Imorgon skall jag gå upp tidigt och fortsätta städa, puhh det är jobbigt att flytta. Men det blir väldigt fint här, det är nästan så man inte vill flytta längre 🙂

Middag blev det i alla fall, plockade ihop lite av det som fanns hemma i köket och resultatet blev en vegetarisk gryta. Vill man, kan man använda tofu eller kyckling istället. Torkade sojabitar var nytt för mig och jag tyckte det var sådär om jag skall vara ärlig, men helt okej! Nästa gång tar jag tofu eller kyckling.

Indisk veggo med mango

4 portioner

  • 1 påse vegetariska grytbitar, tofu eller kyckling
  • 1 tsk buljongpulver
  • 1 stor klyfta vitlök
  • hackad ingefära
  • 3 msk tomatpuré
  • garam masala
  • chilipulver
  • kokosolja eller smör
  • 1 förpackning havregrädde
  • 1-1.5 dl turkisk yoghurt
  • ½ paket frusen mango
  • 1 konserv svarta bönor
  • ris

Börja med att koka grytbitarna eller steka tofu/kyckling i tärningar. Finhacka vitlöken och ingefäran. Fräs vitlök, ingefära, tomatpuré och kryddor med kokosolja i en gryta. Rör ner grytbitarna och häll på grädde och yoghurt. Låt puttra under lock några minuter (om du använder kyckling, vad noga med att låta kycklingen lagas helt färdig). Rör ner mangon och sköljda bönor. Smaka av med mer kryddor och eventuellt lite salt. Servera med ris och grönsaker.

Detta är min städoutfit. Ser ni att jag satt ett äppleklistermärke på byxorna? Var lat och orkade inte gå till papperskorgen så jag satte det på mig 😉

6 reaktioner på ”Indisk veggo med mango

  1. Mmm, såg gott ut det där, ska jag pröva någon gång när andan faller in..:) Just det här med lappar som du visarbrukar jag göra med, skönt och bekvämt!

  2. Vad gott det såg ut! Förstår inte riktigt, är det du som ska flytta? Eller din mamma/föräldrar? Trodde nämligen du bodde hemma hos din mamma eftersom du nämner henne ganska ofta men kanske har fått det om bakfoten, haha. Är det du och Calle som håller på och flyttar?

  3. Haha, förstår känslan. När vi hade flyttstädat och stylat var det så snyggt så man bara ville bo kvar 🙂 ”Har vi bott så här fint!?”

Kommentera

