Frukosttema!

FRUKOSTTEMA

Som ni kanske vet så blir det ingen matsedel nästa vecka heller då jag är i Dalarna och Uppsala. Men en vecka senare, ja då skall det bli en matsedel! Jag hade tänkt att kickstarta april med en matsedel som består av frukostar, vilket alla verkar vara väldigt förtjusta i. Tanken är då att jag skall komma på 7 olika och spännande frukostar att äta varje dag. Mannagrynsgröt står redan på listan men så mycket mer vet jag inte ännu.

Så jag tänkte fråga er, har ni några roliga frukostrecept? Helst skall det inte vara en ostmacka utan något nytt och spännande, förstår ni vad jag menar? 😀 TIPSA!!!

Eftersom jag inte har photoshop på denna lånedator blir det ingen rolig bild 😦


14 reaktioner på ”Frukosttema!

  1. Frukost är bästa målet på dagen, helt klart 🙂
    Min favorit är naturell ekologisk yoghurt med skivad kiwi, valnötter, pumpakärnor, linfrön, blåbär och hallon.
    Till det ett kokt ägg och en kopp svart kaffe.
    Ett tips som får varje frukost att kännas lyxig!

  2. oj, vad kul! och svårt. men jag gillar surdegsbröd med avokadokräm (mosa avokado, blanda med gräddfil el. CF) och skivade romanticatomater. och lite örtsalt på toppen. svårslaget!

  3. Något som är jättegott är att koka ett ägg så att gulan fortfarande är krämig, mosa det med en matsked smör och lite salt för att sedan ha det på en rostad macka. Man kan även mosa i lite kaviar om man vill det. Jag som inte ens gillar ägg särskilt mycket tycker att det här är supér!
    Ett annat tips är ju att göra egen müsli eller egen juice.

  4. När jag var liten älskade jag de dagarna då det var tomt på bröd eller annat frukostmaterial hemma. Då bakade mamma scones. Så himla enkelt och så himla gott, undra varför jag själv aldrig gör det?

  5. kanske davosgröt (heter det så hehe?) man typ rör ihop musli/havregryn/gryn med vaniljyoghurt/kesella/naturell yoghurt och ställer in i kylen över natten, så äter man det med typ honung, frukt bär eller annat gött 🙂
    kram!

  6. Du får testa engelskfrukost 😀 när jag bodde i england bestod den av: vita bönor i tomatsås, fisk, stekt svamp, grillade tomater, stekt potatis, någon konstig korv (prins korv typ) och äggröra (eller stekt ägg):D till det serverades rostat bröd

  7. Fil, 1 skivad banan, svarta vinbär, müsli och gojibär. Till det ett löskokt ägg och antingen ett gott te eller kaffe. Syrligt och sött på samma gång 🙂

  8. 1 st stekt ägg (hel gula och den ska helst va lite lös i mitten 😉 )
    1/2 paket bacon
    1/2 st avokado
    1 stor klick citronmajonäs
    Några räkor till avokadon

    MUMS! En riktig LCHF-frukost som man håller sig på huuuuuur länge som helst! 😀

Kommentera

