Ett kaffesubstitut

Mina smaklökar och hela mitt sinne älskar kaffe och det bästa på hela dagen är när man får sitta i lugn och ro med en kopp kaffe. Nu är det tyvärr så att min kropp inte tycker om kaffe lika mycket, speciellt inte min mage. Problemet är ju det att INGET kan ersätta kaffet INGET.En blaskig kopp te kommer inte ens i närheten av kaffets skönhet.

Häromdagen drack jag dock något som var ett helt okej substitut för kaffe. Vill ni veta vad? Jo, jag gjorde så att jag skummade varm mjölk och la i en tepåse med svarta vinbärsmak. Sedan hällde jag försiktigt ner hett vatten längst kanten på glaset, voila! En nästan kaffe latte som var rätt god faktiskt!

8 reaktioner på ”Ett kaffesubstitut

  1. Jag har tur som tål kaffe såpass bra som jag gör, för jösses vilken kedjedrickare jag är! Det går åt en himla massa kaffe under en pluggdag.

  2. Håller med!! Kaffe måste vara vääärldens godaste dryck?!
    -Men min mage strejkar lite ibland också….så jag har dragit ner på antalet koppar/dag.
    Det där du beskrev lät hyfsat gott…… Är det inte så man gör det där populära Chaiteét?…….
    Kul iaf att du hittat ett substiut -så magen får vila ;0)

  3. Hmm, kanske ska testa? Har nämligen blivit tillsagd av min läkare att jag måste dra ner på mitt kaffedrickande men det är ett beroende eller något nu.

    Iaf, ser att du läser boken ”Ensamma hjärtan och hemlösa hundar”.
    Åh jag har SÅ många gånger varit SÅ nära på att klicka hem den. Men inte vågat. Jag är så kräsen när det gäller böcker.
    Men den verkar ju helt Ok lixom.
    Är det en bok du rekomenderar?
    Är så sugen så sugen men vill gärna hitta någon som läst den först som kan säga hur den är.
    Kramar och hoppas du svarar!

  4. testa koffeinfritt kaffe! jag måste under perioder dra ner på kaffet för att min magkatarr inte ska börja spöka. och först så bara fnös åt det när jag fick tipset.. men oj vad fel jag hade! jag får ju kaffesmaken men i en mildare form, perfekt! det är nescafés koffeinfria jag kör med:

    http://www.torebrings.se/butik/Nescaf%C3%A9+koffeinfritt+glasburk+Lyx?artnr=121515

    …och den smakar faktiskt näästan som ”riktigt” kaffe. 😉

Kommentera

