Bruna frukter

– Ett skepp kommer lastat

– Med vaddå?

– Med en smoothie av mango, banan och mjölk

Om ni är som jag köper ni antagligen också hem för mycket frukt som ni sedan inte hinner äta upp. Av någon konstig anledning överskattar jag ofta min fruktkonsumtion och därför blir lätt någon banan hit eller dit brun. För att slippa detta har jag två lösningar.

  1. Gör en smoothie av frukten som håller på att bli gammal
  2. Tärna och frys in i små påsar. Häll sedan i gröten innan tillagning eller i mixern för att göra en smoothie.

6 reaktioner på ”Bruna frukter

  1. Jag har aldrig tänkt på o frysa in banan faktiskt, smart ju! Panikåt alltid mina bananer i Östersund (hatar att slänga mat som sagt!!). Hos mamma o pappa finns inte det problemet nu eftersom mamma äter typ fruktsallad två gånger om dagen, haha, här är snarare problemet att HINNA ta en frukt innan den försvunnit ner i någon annans mage! 😉

  2. Annat tips:
    – Fruktsallad.
    – Stek upp frukten i smör och lite farinsocker och ät med glass el yoghurt.
    – Skiva, riv över vit choklad och ät med glass.
    – Laga paj.
    – Är det banan, så skala, doppa i choklad, rulla i nötter och frys in – ät som glass. MUMS

Kommentera

