Coconutterly fair

En kväll i Leksand kunde jag och Calle inte hålla oss, vi var helt enkelt tvungna att köpa något gott! När vi botaniserade bland varorna på ICA blev vi helt oförklarligt dragna till frysdisken och speciellt den som var fylld med Ben and Jerry. Vi kom väldigt snabbt överens om att vi skulle testa den nya sorten. Så med stor förväntan vandrade vi tillbaka hem med ett stycke Ben and Jerry i påsen.

Nu undrar nog många av er där hemma vad vi tyckte om denna sort, eller hur? Ja, Calle var inte så fantasifull utan han nöjde sig med att säga att den var god. Och när jag försökte mjölka honom på en bättre motivering så sa han att den var godare är B&Js andra chokladglassar.

Personligen tycker jag att den vad god, men den smakade inte så mycket kokos som jag hade förväntat mig. De små crunchbitarna som fanns i var mycket goda, men tyvärr blev inte glassen så mycket roligare än så. Så sammanfattningsvis måste jag säga att jag tycker att denna sort var något blek. Vad hände med chokladglass fylld med tusen olika saker? Jag köper inte B&J för att få en god glass utan jag köper den för att få en monsterglass och en smärre sockerchock.

Någon var snabb på att smaka i alla fall!

5 reaktioner på ”Coconutterly fair

  1. Åh jag som hade värsta höga förhoppningar om en fantastisk KOKOSglass! Men man kan inte få allt här i världen. Skall bannemej ta och göra mig en egen glass med allt jag vill ha i, en perfekt glass 😀

  2. Vad tråkigt, den låter ju kanongod, men många har sagt att den är lite mesig.
    Fast jag köper mig nog ett paket och testar själva ändå =)

Kommentera

