Hälsoströssel

Här kommer ett enkelt recept på en hälsosam blandning som man kan strö över filen eller varför inte smoothien?

Jag vill även tipsa om denna sida. Ni vet ju att jag har ett behov av att skriva av mig och ibland är det ofta. Därför lägger jag inlägg som dessa i min ”testa-design-blogg”. Jag kommer länka här när jag skrivit något fall ni är intresserade av att läsa. På det viset blir det en matverkstad här och en tänkverkstad där.

Hälsoströssel

  • 1 dl havrekli
  • 1 dl solroskärnor
  • 1 dl sesamfrön
  • ½ dl linfrö
  • 2 nävar russin
  • 2 nypor äkta vaniljpulver

Börja med att torrosta solroskärnorna och sesamfröna. Blanda sedan med resten av ingredienserna och förvara i en burk. Vid servering, strö 1-2 msk över filen eller yoghurten.

10 reaktioner på ”Hälsoströssel

  1. sv: Har velat prova det faktiskt, men det har aldrig blivit av. Kombinationen kolasås och lingon till exempelvis glass är ju en av världens bästa, så jag är övertygad om att jag skulle gilla det i pajform också!

  2. Dina tankeinlägg är bäst, dom peppar mig Så mycket i mitt ätande. Din blogg är en av två jag har som bokmärke, älskar den. Du är en förebild ❤

Kommentera

