Äggsmet tackar jag nej till

Nää fy sjutton jag har kommit på att jag tycker omelett smakar pekka. Skall sluta äta det, det spelar ingen roll vad jag än fyller den med, ägg smakar bläääkk om det inte är kokt och ligger på en räkmacka. Fast nu kanske det finns någon av er läsare som tycker det är supergott och då kanske ni kan testa denna kombo nästa gång 😀

Dock måste jag säga något bra om omelett och det är att man står sig ett bra tag!

Jag åt upp allt i alla fall 😀

9 reaktioner på ”Äggsmet tackar jag nej till

  1. Jag brukar ha lite grädde i smeten och lägger på ostskivor som smälter. Sen lägger jag även saker i smeten, som tomat, champinjoner, purjolök. Nymortlad svartpeppar ska det vara på toppen också. Det blir gott! 🙂 Men sen gillar jag ju omelett 😛

  2. Tycker ägg e ett toppenbra livsmeldel som man kan variera o använda till mycket, men jag håller med dej + att min mage inte tål ägg nuförtiden, så kan inte äta det längre iaf… 😛

  3. Håller med, har jättesvårt för omelett. Äggen måste vara från höns som är uppfödda på matrester och purfärska för att jag ska kunna med det. Inte ens ekologiska duger. Önskar att jag gillade det mer, för det ser gott ut och är himla nyttigt.

  4. Jag gillar bara omelett om man gör den mjuk och krämig, alltså att man steker den långsamt och på svag värme så att den inte får färg alls. Får den färg blir den äcklig 😦

  5. Jag gillar inte heller omelett.. Dock har jag stekt omeletter till förbannelse på jobbet och exprementerat fram fyllningar som skulle vara lite nyttigare är gräddig svampstuvning ibland. Kanske lite skadad av min utbildning 😉 Eller så serverade vi det till frukost typ 2 ggr i veckan på jobbet och just omeletten kunde man göra lite nyttigare och fräschare 🙂
    Sv: Jaa det är fysoilogin vi läser nu. Hur det går? Jaaa, efter en vecka så är det sjukt mycket nytt och man funderar ju hur man ska klara en tenta på detta och galet mycket mer svårt om sju veckor. Men allt går, det är väl bara att plugga livet ur sig så man kan gå på sommarlov 13.00 1 juni när tentan ska vara skriven. Det är rätt intressant, men en del saker funderar man ju på om man nånsin kommer ha nytta av och det sänker ju motivationen lite men det är ju bara att köra på 🙂 Mot sommarlov och jobb istället!

  6. Haha jag håller med, har jätte svårt för omelett! Jag blandar dock äggen med kesella, då smakar själva omelett smeten inte så mycket ägg. Det är ju så smidigt när man har brottom att göra omelett… 😛

Kommentera

