Mississippi Belle Crunchy Peanut Butter

Nu tycker jag att det var dags för ett jordnötssmörstest igen. Denna gång har jag testat en variant med crunch. Nu skall jag dock ha en liten paus i jordnötssmörsätandet måste äta andra pålägg också 😀

Det jag tyckte om med detta smör att det var stora bitar av jordnötter i, det var lätt att bre på mackan och dessutom var det lite sött vilket jag tycker är smarrigt. Minus får den dock för priset, närmare 40 kr tycker jag är i överkant.

5 reaktioner på ”Mississippi Belle Crunchy Peanut Butter

  1. Hej du vet säkert redan om det här men ifall du inte gör det så säger jag det nu. Det är jättelätt att göra eget jordnötssmör, det är bara hälla i saltade jordnötter i en matberedare och köra tills oljan rinner ut och lite till tills man får den konsistens man vill. Det funkar säkert att hälla i socker också ifall du vill. Det blir perfekt och är mycket billigare och godare än köpt. Älskar din blogg //Cissi

Kommentera

