Kärt bröd har många namn

Det börjar nog bli tråkigt för er att höra hur jag varje dag skall spendera mina timmar med att arbeta och städa, men tyvärr så är det även idag! Idag kommer det en stor container hit och vi skall slänga en jäkla massa saker.

Hur som helst lite frukost måste man ha i magen!

På bilden ser ni världens godaste bröd som jag allt för sällan äter. Brödet har många olika namn men för mig har det alltid hetat mormorsbröd. Kvinnan vi fick brödet av kallar det fiskebäcksbröd och ni har säkert också ett namn på det. Jag hoppar i alla fall jämfota av lycka varje gång jag får sätta tänderna i detta bröd.

3 reaktioner på ”Kärt bröd har många namn

  1. Hej!

    Då jag själv växte upp i fiskebäck så åt vi det mycket när vi va unga.
    Men nu va det väldigt längesedan jag satte tänderna i det, så skulle jag gärna vilja baka det och uppleva den goda smaken igen.

    Är det ngn som har receptet på det så tar jag gärna det 🙂

    Med vänlig hälsning, Christian

Kommentera

