Jag och mina mackor

Nä!! Nu får ni säga till mig; Man kan inte leva på mackor!! Jag kommer få näringsbrist eller något haha :D. När jag varken jobbar eller går i skolan blir lunchen ofta lidande och det blir ofta macka eller mackor istället för ”riktig” mat. Ni vet ju att jag älskar mackor och skulle kunna äta det till dagens alla mål. Men eftersom jag faktiskt är en halvbakad dietist så förstår jag ju att bara för det är gott är det inte alltid superbra. Så nix, nu skall jag börja äta riktig mat till lunch börjar idag med att äta pannbiff och alltså inte denna goda smörgås som jag åt för några dagar sedan.

Olivbröd med lax, färskost, avocado och tomat. MUMS!

11 reaktioner på ”Jag och mina mackor

  1. Jag har faktiskt lyckats avvänja mig från mackor – mest för att jag blir så uppsvullen av dem 😦 Mycket vitt mjöl = blä för min mage. Tyvärr.

  2. Jag älskar verkligen också mackor! Det blir gärna det till lunch på helgerna då man äter mer ordentligt på kvällen. Mackan på bilden ser inte allt för dum ut. Advokado på bröd är så gott!

    SV: Ja, det var det verkligen. Så otroligt god kladdkaka och så väldigt enkel att göra! Det kan inte bli bättre ;), bara lite vaniljglass till så är man hemma!

  3. Mackan ser dock extremt god ut.. Kan du inte göra en liten Göteborgspecial a´la MAT i bloggen? 🙂 Goda fik, restauranger, glasställen, vart kan kan grilla, ha picknick osv 🙂

  4. Jag är precis likadan, har jag ingen föreläsning eller något jobb inplanerat blir det en macka eller på sin höjd en skål gröt till lunch. Men det är ju så enkelt! Och så gott! Mackan såg jättesmarrig ut 🙂

  5. Mackor är underbart gott! Om jag skulle behöva välja att skippa godis eller bröd för resten av mitt liv, skulle jag välja bort godis, bröd vill jag inte vara utan 😀

Kommentera

