Påskdessert

Jag och Calle diskuterade igår att begreppet: Ohh kakan är för mäktig för mig är samma sak som att säga, oj vilket onyttig kaka, jag tar nog en liten bit, måste ju tänka på figuren. Jag bestämde mig även för att aldrig säga så, inga kakor är för mäktiga för min mage 😀

Nu närmare vi oss även påsk, vilket är allt det godas högtid. Passa nu på att lägga krutet på en god dessert, det skall jag göra 🙂

PÅSKTIPS

Här kommer mina bästa sötsaker:

KEY LIME PIE

LEMON MERINGUE PIE

MOFFABOLLAR

JORDGUBBSSEMIFREDDO

Har ni något eget förslag blir jag jätteglad om ni delar med er!

7 reaktioner på ”Påskdessert

  1. Vad kul, jag har precis gjort en liknande citronpaj med marängtäcke i eftermiddags till morgondagens påskmiddag! Det känns precis lagom fräscht och inte för mäktigt 😉 efter en rejäl påskmiddag 🙂

Kommentera

