Sommarfrukost!

Nu har gröten gjort sig och lite mer sommarinspirerade frukostar får ta plats. Vissa tycker ju om att äta gröt året om, men en varm sommarmorgon gillar jag nog något annat bättre. Här får ni lite tips på olika frukostar man kan äta en sommardag.

Amerikanska pannkakor:

Inget nytt och spännande men så förbaskat gott. Variera mellan olika frukter och bär. Servera med glass, turkisk yoghurt eller vispgrädde. Kan inte bli en bättre start på dagen!

Smoothie med avocado och blåbär:

Nyttig, mättande, god och otroligt fräsch! Behöver jag säga mer?

Bär och kokosomelett:

Jag har kommit på att vispar man upp äggen ordentligt med vispgrädde blir det gott! Tillsammans med bär och kokos blir det ännu bättre!

Supermusli:

Egen musli är i särklass den godaste man kan äta. Hacka gärna ner MYCKET nötter och torkad frukt, det blir som en dröm med tjock och syrlig yoghurt.

7 reaktioner på ”Sommarfrukost!

  1. Mums! 🙂
    Här hemma har gröten och omeletten bytits ut emot en banan och hallon smoothie med kesella! 🙂 Lovely att värmen äntligen är här! 😉

  2. Eller hur, skitirriterande (även fast det är i all välmening) när folk är helt hispiga, man bara lägg av och låt mig äta vad jag vill. Haha!

    Tack! Hejar på dig med!

Kommentera

