Kebabsallad

Nu får ni vara beredda på att det kommer bli mycket sallader och grillat här på bloggen. Det är nämligen det min diet består av under sommarhalvåret. Mina andra favoriträtter som stek med gräddsås eller tacos är jag inte alls sugen på utan de får gå i ide tills oktober eller möjligtvis september om det är kallt.

Nu skall jag snart äta en tallrik kebabsallad (hemgjord sådan). Mumma, älskar kebabsallad speciellt såsen 🙂 Denna gång körde jag kyckling, det viktiga är ju att kryddan är rätt om det sedan är fläsk, quorn eller kyckling bryr jag mig inte så mycket om.

I denna har jag kycklingkebab vilket man kan hitta i frysdisken, sallad, avocado, tomat, gurka, lök och vit kebabsås som man kan köpa i kyldisken!

Idag har jag även tränat! Jag är riktigt stolt 🙂 Har som mål att försöka träna två gånger i veckan tills hösten för då vet jag ju inte var jag är eller vad som händer. Jag kände nu när jag flyttat möbler och skräp att min styrka inte är som förr och att ryggen värkte därför skall jag försöka stärka den och mage så jag orkar bära på saker hela livet 😀

7 reaktioner på ”Kebabsallad

  1. Ååååh kebab är så himla gott!!! Börjar morra från magen här nu när jag läste det så det är väl kanske lite dags för en måltid här också..:)Kebabsallad har jag aldrig ätit men det lät som något som borde prövas! Träning är bra på många sätt! Kör på!! 🙂

    SV: Tackar du! Gulligt av dig! 🙂

  2. Jag åt nästan exakt samma middag ikväll! Dock hade jag couscous och cashewnötter till med (o kanske några fler kebabbitar, de är sååå goda!)

  3. MUMS för sallad! Och grillat, det är typ min diet under sommarhalvåret med 😀 älskart! Med massa goda tillbehör 😀
    Fast idag var jag lat och åt rostmackor till lunch, hehehe, vi som inte skulle göra det mer 😉

Kommentera

