Ceasardressing

Nu är jag på väg till Uppsala och som ni säkert förstår är detta ett tidsinställt inlägg. I Uppsala skall jag fira valborg med mina trevliga vänner, så jag kommer inte tillbaka förrän måndag. Så jag passar på redan nu att önska er alla en underbart fin och solig valborg.

Hur som helst, ett blogginlägg skall ni ha 🙂 Ett matbloggsinlägg om dagen är bra för magen.

Som jag skrev så älskar jag sallader på sommaren och en av mina favoriter är denna:

CEASARSALLAD!!!

Fast, egentligen kanske det inte är en ceasarsallad, jag vet seriöst inte vad det är i en sådan :S Haha, jag tror att det är en sådan bara för det är kyckling och blad hihi. Får kalla den Mikkas ceasarsallad och i den finns det mycket gott., bland annat bacon och avocado! Lite substans behövs för att man skall bli mätt.

Det godaste i hela salladen är såklart dressingen 🙂 i 9/10 fall köper jag färdig för att jag är så lat, men vill man kan man göra mycket god hemma. Här har ni då ett recept från allt om mat.

Ceasardressing

  • 2 st sardellfiléer
  • 2 st vitlöksklyftor
  • 1 st äggula
  • 1 msk rödvinsvinäger
  • 1 tsk dijonsenap
  • 0,5 dl parmesanost, riven
  • 0,5 dl olivolja, mild
  • 1 dl crème fraiche
  • 1 tsk strösocker
  • salt
  • svartpeppar

Mixa samman sardeller, vitlök, äggula, vinäger, senap, parmesanost, olivolja och crème fraiche till en slät dressing. Smaka av med strösocker, salt och svartpeppar. Häll upp i dressingflaska.

4 reaktioner på ”Ceasardressing

  1. Hoppas du också får en underbar valborg! Själv ska jag sitta hemma, dricka te och tycka synd om mig själv antar jag. Har åkt på en riktig dunderförkylning 😦 Kram!!

Kommentera

