Min köksassistens tipsar

En köksassistens kan ta sig form på många olika vis. Vissa får hjälp av en rosa kitchen aid, andra sin stiliga make och andra sina söta barn. Eftersom jag inte har något av det (Calle bor ju i Falun just nu) så får jag ta hjälp av mina gulliga kisse Benjamin. Benjamin tycker det är roligt att vara med och baka, fast han gör inte så mycket för att det skall gå snabbare. Kanske är det så att han tänker degen jäst, jag vet inte. Men hur som helst är det alltid trevligt med lite sällskap 🙂

När jag har flyttat skall jag komma igång med bakandet igen! Baka är ju värsta terapin, rogivande och härligt.

Medan ni väntar på att jag flyttat och börjat baka nya spännande saker kan ni kolla in dessa recept.

BAGELS

VITLÖKSFOCCACIA

AMERIKANSKA KANELBULLAR

VANLIGA KANELBULLAR

5 reaktioner på ”Min köksassistens tipsar

Kommentera

