Present till moffa

Min morfar fyller 84 år idag och det måste man såklart fira! Senare idag skall jag och mamma hälsa på honom och ha med oss lite smått och gott. Mamma har köpt två tröjor och jag har bakat hans favoritsötsak. Jag har bakat moffabollar, fast denna gång blev det inte bollar utan mer traditionella dammsugare. Jag valde rosa marsipan för att skoja till det lite, men sedan märkte jag att det var jordgubbssmak på haha, det blev gott ändå 🙂

Egentligen hade jag inte tänkt äta några förrän jag hälsar på morfar. Men då jag åt sådan nyttig lunch var jag ju tvungen att äta något onyttigt efter för att balansera 😉 Det är ju ett måste!! Så nyss tryckte jag i mig dessa tre tillsammans med en latte. GOOOTT!!!

Recept hittar ni här.

12 reaktioner på ”Present till moffa

  1. Hej! Ville bara säga att jag blir så glad när jag läser dina inlägg. Du verkar vara en go och jordnära tjej. Tack för att du alltid får mig (och säkert många andra) att le.

  2. Jag veet. Därför känns det lite som att jag typ bytt från modderaterna till vänsterpartiet eller något haha, lite pinsamt 😉 Men jag har läst på och ändrat mig litegranna. Dessutom behöver jag bli smal så jag kan lika gärna prova!

    1. Nej! Jag kör ingen LCHF men jag har dragit ner lite på kolhydraterna under en månad, speciellt sockret på vardagarna då jag haft ett sockersug som stört mig. Men jag kommer snart äta helt vanligt igen, inget att oroa sig för 🙂

Kommentera

