OATLY smoothie

Ibland när man är på språng och hungern slår till kan man behöva någon snabbt och lätt att äta. Oftast brukar det räcka med en frukt men ibland vill man ju ha något annat. Ett annat alternativ är ju drickyoghurt och smoothies och allt vad som nu finns.

Jag har köpt och testat dessa två nu i dagarna.

Tyvärr måste jag dock säga att ingen av dem var speciellt god. De smakade kemisk sörja och var inte alls så fruktiga och lena som jag hade förväntat mig. Dock är de ett bra alternativ för dem som är laktosintoleranta eller mjölkproteinallergiker.

Har någon av er testat?

6 reaktioner på ”OATLY smoothie

  1. Nu när du kör lite lchf, är det för att du vill gå ner i vikt eller för att det känns bra? 🙂 Jag ska ju ner tio kilo typ.. suck. Haha. Men! Jag får äta massa ost, så det gör inget 😀

    1. Jag har inte gått ner ett kg och det är inte målet! Jag vill bara bli kvitt mitt konstanta sötsug, och jag tror att jag är det nu så på månad blir det MACKOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dock har jag ju inte kört LCHF, jag har ätit dessert och kakor. Och jag har ätit mycket mer kolhydrater än vad som är ”tillåtet”. För mig har det mest varit en anledning att skippa äta 3 vita mackor med jordnötssmör och sylt till frukost, lunch och kvällsmat haaha! Så nu hade jag tänkt att börja äta riktigt mat och försöka att hålla mackorna till frukost och fika bara 🙂

      1. Jaha okej då förstår jag 😀 Ja jag kör inte strikt, jag är fortfarande anti till ganska mycket. Jag menar, man BEHÖVER frukt!! Och fullkorn ibland 🙂 Ja så här tänkte jag då med min vikt, som mest har jag vägt 73 kg (jävla dumma hetsätning 😦 )

        Jag vill gå ner till 60 kg. Det låter liksom bra på något vis. Då får jag bmi 20 och det är ju ett jättebra bmi. Men jag undrar också hur sjutton 10kg ska försvinna från min kropp, för jag är ju liksom inte tjock… Men det gömmer sig nog massa kilo lite här och där, har ju värsta beyonce-rumpan så haha 😛 Men vikten är INTE jätteviktig för mig, det är hur jag känner mig, ser ut i spegeln osv som är det viktigaste.

        Väger mig gör jag bara nu när jag ska komma igång med viktnedgången, sen kommer jag slänga vågen i väggen, för annars vet jag hur det kan slua!

  2. Inte testat men testat vanlig havremjölk vilket jag INTE gillade alls! urk! 😦
    tror kanske de skulle va godare på laktosfri mjölk eller alpro soyas soyamjölk isf.

  3. Nej, usch, Oatly Smoothie är inte särskilt gott. Provade dem nån gång när jag åt mjölkproteinfritt. Bättre att dricka juice isf. 🙂 Men är väl en vanesak. Man kan börja gilla det mesta! 😀

  4. Jag testade en sån där när jag behövde ett snabbt mellanmål en gång… skulle mycket hellre dricka en med vanlig yoghurt i, men är laktosintolerant. Håller med om att de smakar onaturligt!

Kommentera

