Fruktig halloumisallad

Sitter här på stolen och hoppar till ett medley av 90-talslåtar. Vill ni lyssna klicka här, jag lovar att det livar upp denna fredag så det bara sjunger om det 😀 Min favorit är corona, jag lyssnade på den flera timmar innan jag skulle träffa Calle för första gången!

Snart skall jag hämta ut ett paket och sedan blir det en tävling här i helgen som ni bara inte får missa 🙂

Här kommer även en rätt jag åt i veckan, mums. Jag älskar halloumiost, skulle kunna äta ett helt paket själv helst med jordgubbar men denna variant är också super! Receptet är med inspiration från arla.

Fruktig halloumisallad

2 portioner

  • ½ liten nätmelon
  • 1 päron
  • blandad sallad
  • 1 liten förpackningen kidneybönor
  • 1 paket halloumiost
  • ½ lime
  • olivolja och balsamvinäger

Tärna frukten och blanda med bönor och sköljd sallad. Skiva osten och stek så den får färg, pressa över lite lime. Servera salladen i skålar och häll över lite olivolja blandat med balsamvinäger.

8 reaktioner på ”Fruktig halloumisallad

  1. Min 90-tals lista på spotofy är den som spelas högst och mest här i min lägenhet hihi* Gotta love it! 🙂

    och NU kom jag på att jag ju glömde handla HALLOUMI nyss!! Faan också, hehe 😛
    verkligen ÄLSKAR det också och har faktiskt ätit ett helt paket en gång, en sommar! gott till vattenmelon asså..? Hmmm..testa kanske?

    trevlig helg!

  2. Ser himla gott 🙂 Måste sticka och handla snart. Ingen aning om vad det blir för mat ikväll, men ska nog slänga ner en viss ost i min korg iaf 😛

Kommentera

